چطوری میشه

چک لیست قبل از راه اندازی وب سایت وردپرس

چک لیست قبل از راه اندازی وب سایت وردپرس

راه‌اندازی و راه‌اندازی یک وب‌سایت یک امر مهم برای هر کسب‌وکاری است. زمان و تلاش زیادی صرف اطمینان از اینکه وب سایت ما درست طراحی شده و نیازهای تجاری ما را برآورده می کند، صرف می شود.

با این وجود، تعدادی نادیده گرفته می‌شود که می‌توانند اسپویل اسپورت را در روز راه‌اندازی انجام دهند. می‌توانید با علامت زدن کادرهای موجود در این چک لیست مفید برای وب‌سایت‌های جدید وردپرس، احتمال این اتفاق را به حداقل برسانید.

اجازه دهید شروع کنیم!

1. بررسی کنید که آیا طرح میزبانی شما از وردپرس پشتیبانی می‌کند

این یکی ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما از آنجایی که این یک چک لیست است، به هر حال آن را درج خواهم کرد. مطمئن شوید که هاست سرور از وردپرس پشتیبانی می کند. در صورت امکان، با میزبانی بروید که نسخه جدیدتری از PHP و نصب کننده خودکار WordPress را ارائه می دهد.

یا حتی بهتر، یک برنامه میزبانی مدیریت شده وردپرس را انتخاب کنید. ما شخصاً از موتور WP استفاده می کنیم (و به شدت توصیه می کنیم) سریع بوده است، فضای سرور زیادی را برای همه وب سایت های ما ارائه می دهد و آنها یک تیم پشتیبانی فوق العاده دارند.

2. بهینه سازی پیوندهای دائمی برای SEO

از نسخه 4.2، به طور پیش‌فرض، وردپرس ساختارهای پیوند دائمی ایجاد می‌کند که حاوی نام پست هستند و سئو دوستانه هستند. در نصب وردپرس من، پیوند ثابت پیش‌فرض ترکیبی از روز و نام است. این ممکن است برای برخی از وب سایت ها مانند روزنامه ها و مجلات مناسب باشد، در حالی که ممکن است برای برخی دیگر مناسب نباشد.

Checklist for new WordPress Websites - Permalinks

در همان ابتدا، هر وب سایتی باید ساختار پیوند دائمی را انتخاب کند که برای اهداف سئوی آن ایده آل است. گزینه نام پست برای اکثر وب سایت ها خوب کار می کند. از آنجایی که کوتاه و زیبا است، سئو دوستانه نیز دارد. وب‌سایت‌های بزرگ‌تری که به دسته‌ها و برچسب‌ها برای انعکاس در URLها نیاز دارند، ممکن است بخواهند گزینه ساختار سفارشی را انتخاب کنند.

تغییر پیوندهای دائمی در آینده یک حرکت سئو هوشمندانه نیست. با گذشت زمان، احتمالاً پیوندهای برگشتی ایجاد می کنید، و اگر پس از مدتی تغییراتی در پیوندهای ثابت ایجاد کنید، این پیوندها را از دست خواهید داد. در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید 301 تغییر مسیر را اضافه کنید.

با ایجاد پیوندهای دائمی زیبا درست در آغاز. به تنظیمات > پیوندهای ثابت بروید، جایی که به احتمال زیاد دکمه رادیویی ساده را به‌طور پیش‌فرض علامت زده می‌بینید. در عوض، گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کنید و تغییرات را ذخیره کنید.

در حین کار، تصمیم بگیرید که آیا URL شما باید حاوی www باشد یا خیر. داشتن برخی از URL ها با www و برخی بدون آنها می تواند موتورهای جستجو را سردرگم کند.

3. تصمیم بگیرید که آیا آدرس ایمیل شما به وب سایت برچسب گذاری می شود

خیلی وقت‌ها، ما حساب‌های ایمیل خود را به وب‌سایت‌های خود برچسب‌گذاری می‌کنیم، و هر دو توسط یک ارائه‌دهنده میزبانی خدمات ارائه می‌شوند. اکنون، اگر تجارت خود را عمدتاً از طریق ایمیل انجام دهید، می توانید فاجعه ای را که در انتظار وقوع است، مشاهده کنید. اگر وب‌سایت شما دچار خرابی باشد، نمی‌توانید به ایمیل خود دسترسی پیدا کنید.

با داشتن ارائه دهندگان میزبانی مختلف برای وب سایت و ایمیل خود می توانید به راحتی از این وضعیت جلوگیری کنید. با این کار هر زمان که هاست را عوض می کنید، ایمیل خود را تغییر دهید. یا برای حساب G Suite ثبت نام کنید تا حساب های ایمیل سفارشی خود را ایجاد و مدیریت کنید. تجارت با Google.

بنابراین، اگر ایمیل برای کسب و کار شما حیاتی است و می‌خواهید ایمن باشید، احتمالاً می‌خواهید شناسه ایمیل خود را از میزبانی وب خود جدا کنید.

4. بررسی کنید که ایمیل ها به درستی نمایش داده شوند

مطمئن شوید که آدرس های ایمیل همه به درستی نمایش داده شده اند. می‌توانید هر گونه خطا را در تنظیمات > عمومی اصلاح کنید. همه شناسه‌های سرپرست از جمله تنظیمات افزونه را بررسی کنید.

مطمئناً، همیشه می‌توانید ایمیل‌ها را بعداً تصحیح کنید. با این حال، ممکن است ترافیک ایمیلی را که به احتمال زیاد به صندوق ورودی شما وارد می شود، در نتیجه هر گونه صدای آفلاینی که در مورد راه اندازی وب سایت ایجاد می کنید، از دست بدهید. اجرای سریع تمام آدرس‌های ایمیل می‌تواند از این اتفاق ناگوار جلوگیری کند.

5. حذف محتوای ساختگی

هر نصب وردپرس حاوی محتوای ساختگی است، مانند Hello World یا این اولین پست شما است و صفحه نمونه برای راه‌اندازی. به احتمال زیاد علاوه بر این، در حین ساختن وب سایت خود برای آزمایش فونت ها، رنگ ها، فاصله و موارد دیگر، محتوای ساختگی را نیز وارد می کنیم.

Dummy content

اکنون، تصور کنید که دکمه راه‌اندازی را در روز D فشار می‌دهید و یک سایت وردپرس دیگر به‌طور برجسته روی صفحه چشمک می‌زند.

برای جلوگیری از این امر، قبل از پخش مستقیم با وب سایت، مراقب باشید که تمام محتوای ساختگی را حذف کنید. به یاد داشته باشید، موتورهای جستجو برای به روز رسانی زمان می برند، بنابراین هرگونه اصلاحی که در وب سایت خود انجام می دهید ممکن است تأثیر فوری بر نتایج جستجو نداشته باشد.

6. یک نقشه سایت XML

ایجاد کنید

نقشه سایت XML یک فایل سند است که تمام URL های وب سایت شما را فهرست می کند. این یک نقشه ناوبری آسان است که به موتورهای جستجو ارسال می کنید تا به آنها کمک کنید هوشمندانه تر در وب سایت شما حرکت کنند و محتوای مناسب را پیدا کنند. در حالی که این به طور مستقیم بر رتبه بندی سئو وب سایت تأثیر نمی گذارد، به موتورهای جستجو کمک می کند صفحات شما را راحت تر پیدا کرده و فهرست بندی کنند.

Yoast XM settings

نقشه‌های سایت XML به‌ویژه برای وب‌سایت‌های جدید مهم هستند، زیرا این سایت‌ها هیچ پیوندی ندارند که بتواند ترافیک را در ابتدا به سمت آنها هدایت کند. بنابراین مطمئن شوید که یک نقشه سایت XML ایجاد کرده و آن را به گوگل ارسال کنید. اگر افزونه Yoast را نصب کرده باشید، خیلی سخت نیست. تنظیمات پیشرفته را در افزونه فعال کنید تا نقشه سایت برای وب سایت شما ایجاد شود.

7. سرعت بارگذاری وب سایت خود را بهبود بخشید

وب‌سایت‌های آهسته برای کاربران اینترنت خاموش می‌شوند، و احتمالاً می‌دانید که کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای سرعت وب سایت خود را افزایش دهید. یکی از مهمترین موارد، افزودن یک افزونه کش مانند WP Super Cache  یا WP Rocket.

WP Rocket

سایر اقدامات بهبود سرعت عبارتند از انتخاب یک سرویس میزبانی خوب، نصب CDN، فعال کردن بارگذاری تنبل و بهینه سازی تصاویر.

8. راه اندازی پشتیبان های وب سایت

اگر سایت را بر روی یک میزبان محلی یا محیط مرحله‌بندی می‌سازید، مطمئن شوید که پایگاه داده را به طور تمیز به سرور زنده منتقل کرده‌اید. انتقال یک سایت ممکن است مشکل باشد، بنابراین قبل از اقدام به جابجایی سایت خود، حتما یک نسخه پشتیبان از سایت خود داشته باشید. بررسی کنید که سایت جدید از URLهای زنده در همه مکان‌های صحیح استفاده می‌کند.

Backup Buddy

افزونه مورد علاقه من برای پشتیبان گیری پشتیبان گیری جامد است. این نه تنها به پشتیبان گیری از وب سایت شما کمک می کند، بلکه می تواند برای بازیابی و انتقال وب سایت وردپرس شما نیز استفاده شود.

9. علامت کادر مشاهده موتور جستجو

را بردارید

در زمان راه‌اندازی وردپرس، گزینه‌ای برای مشاهده موتور جستجو در پانل تنظیمات پیدا خواهید کرد. ما معمولاً این کادر را در زمانی که وب‌سایت در حال ساخت است علامت می‌زنیم تا موتور جستجو از فهرست کردن محتوای پیش‌فرض وردپرس یا هر محتوای در حال پیشرفت دیگری صرفنظر کند.

Settings option for search engine visibility

درست قبل از راه‌اندازی، با مراجعه به داشبورد > تنظیمات > خواندن و برداشتن علامت «جلو موتورهای جستجو از فهرست‌بندی این سایتجستجوی موتورهای جستجوگر را فعال کنید< /strong>“.

10. یک تست سازگار با موبایل

را اجرا کنید

امروز، ترافیک از دستگاه های تلفن همراه شروع به تسخیر دسکتاپ ها کرده است. اگر می خواهید در رادار این دستگاه های دستی قرار بگیرید، باید مطمئن شوید که وب سایت شما واکنش گرا است. اکثر قالب های وردپرس واکنش گرا هستند و بنابراین این نباید مشکلی ایجاد کند. می‌توانید با اجرای وب‌سایت خود از طریق تست سازگار با تلفن همراه Google قابلیت مشاهده تلفن همراه را بررسی کنید..

Google Mobile Friendly test

با Google به سمت جستجوی موبایل اول حرکت می کند استراتژی، این یک بررسی مهم است که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید.

به‌علاوه، اگر صفحات موبایل شتاب‌دهنده ایجاد می‌کنید، باید URL‌ها را مطابق با آن تنظیم کنید.

11. کنسول جستجوی Google

را راه اندازی کنید

بلافاصله پس از راه اندازی سایت خود، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که گوگل را از وجود وب سایت خود مطلع کنید. کنسول جستجوی Google کمک می‌کند تا نقشه سایت خود را مستقیماً به Google ارسال کنید. . می‌توانید آزمایش کنید که آیا Google می‌تواند محتوای شما را با موفقیت درک کند یا خیر. همچنین از هر گونه مشکل امنیتی که بر سایت شما تأثیر می گذارد مطلع خواهید شد.

Google Search Console

دسترسی به کنسول جستجوی Google، وارد کنید جزئیات وب سایت خود را انجام دهید و طبق دستورالعمل ها ادامه دهید. کنسول جستجو همچنین دارای بسیاری از ویژگی های دیگر مانند بهبودهای HTML، نسخه AMP و تجزیه و تحلیل جستجو است که می تواند به شما در افزایش دید سایت کمک کند.

12. بیشتر برای فکر کردن

خب، در اینجا موارد دیگری وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را اضافه کنید و بعداً لیست خود را حذف کنید (بسته به نیازهای خاص وب سایت شما):

بله، به نظر کار زیادی است، اما خوشحال خواهید شد که زحمت کشیدید. بنابراین، چک لیست را مرور کنید و روز راه اندازی فوق العاده ای داشته باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا